Kis Viktória újra nyeregben! A 2012-ben az év legjobb női motorversenyzőjének választott kecskeméti hölgy egy év kényszerű kihagyás után idén visszatér a versenypályára, méghozzá nem is akárhol! A Losail Ázsia Bajnokság utolsó három fordulóján fog rajthoz állni, ahol nemcsak a H-Moto Teamet, de a MAMS-ot és egész Magyarországot is képviseli majd.
Nagyot fordult a világ Kis Viktóriával. Azok után, hogy tavaly egyetlen futamon sem tudott rajthoz állni idehaza anyagi okokból, most hirtelen beköszöntött nála a földi paradicsom – a MAMS elnöke, Hermann Henrik közbenjárásával Katarban képviselheti hazánkat, és minden költségét a katari szövetség állja!
A Losail Ázsia Bajnokság (Losail Asian Road Racing Series) öt fordulóból áll, amiből kettő már lezajlott. A harmadik fordulót február 14-15-én rendezik, és Wicca (Kis Viktória közismert neve motoros berkekben) itt fog becsatlakozni a katari bajnokság 600 köbcentis motoroknak kiírt, nemzetközi versengésébe. A 1000-es Kawasakit tehát egy 600-as motorra cseréli, ami újdonság lesz számára, hiszen korábban nem versenyzett még ilyen motorral. Ami viszont nem jelent újdonságot neki, hogy férfiak ellen kell bizonyítania, hiszen ehhez már idehaza, a magyar bajnokságban és az Alpok-Adria kupában is hozzászokhatott.
A katari versenyekre való felkészülést érthető módon nagyon komolyan veszi mind Wicca, mind csapata, a H-Moto Team, amely ezen a hétvégén egy kétnapos almeriai (Spanyolország) tesztlehetőséget biztosít pilótája számára egy 600-as motoron, a katari bajnokságban is használatos Dunlop gumikon. Álom? Valóság? Leginkább mindkettő. Wicca kiböjtölte az egy szűk esztendőt, jöhet a katarzis!
Hermann Henrik, a MAMS elnöke
„A FIM kongresszuson, ahol különféle nemzetközi sportdiplomáciai kérdések kerülnek megvitatásra, a Katari Autó és Motorkerékpáros Szövetséggel (QMMF) is folytattam egy beszélgetést, és ők felajánlották, hogy egy magyar hölgyet szívesen látnának a katari versenyek indulói között. Én ezt követően több magyar egyesülettől kértem ajánlatot, és végül a H-Moto Team nyerte el a részvétel jogát, így Kis Viktória fogja képviselni Magyarországot és a magyar szövetséget a katari versenysorozat hátralevő futamain.
Viki mellett több érv szólt, amik közül a legfontosabb, hogy megvizsgálva a jelenlegi magyar mezőnyt, őt találtam alkalmasnak arra, hogy méltóképpen képviselje hazánkat ezen a rangos nemzetközi versenyen. A másik nagyon fontos dolog, hogy mindenképp olyan versenyzőt akartam választani, akinek a csapata tudja garantálni azt, hogy tökéletesen felkészíti versenyzőjét a katari megmérettetésre, majd a magyar bajnokság idei összes futamán is garantálja a pilóta részvételét. Ez valamilyen szinten felelősség az én vállamon, hogy jól szerepeljen a delegált versenyzőnk, ezért én hoztam meg a döntést a kiutazó személyét illetően.
Viki indulásának és általában véve a hölgyek jelenlétének a motorsportban sportdiplomáciai jelentősége is van. Korábban indult egy másik magyar hölgyversenyző a katari versenyeken, akit nem a magyar szövetség delegált, és ő nem méltó módon képviselte hazánk motorsportját. Most kaptunk egy lehetőséget, hogy ezt a csorbát kiküszöböljük, és fontos, hogy éljünk vele. A katari versenysorozat öt fordulóból áll, amiből kettő már lezajlott. Viki a hátralevő három futam mindegyikén rajthoz állhat, és hálásak vagyunk a katari szövetségnek, amiért Viki kiutazásának, kint tartózkodásának, szállásának és versenyzésének költségeit is teljesen magára vállalja, sőt, még motort is biztosít neki az induláshoz. Úgy gondolom, hogy ez egy nagy lehetőség az országnak és Vikinek is, és örülök, hogy a H-Moto Team olyan komolyan veszi versenyzője megfelelő felkészítését a versenyekre, hogy a hétvégén a spanyolországi Almeriába utaznak tesztelni. Sok sikert kívánok, és szurkolok nekik.”
Kis Viktória
„Utoljára a 2012-es szezonzáró futamon (ami október közepén volt) ültem motoron, mivel a tavalyi évet sajnos nulláztam. Tavasszal tisztában voltam vele, hogy nem lesz esélyem rajthoz állni, és az idő múlásával sem változtak a dolgok. Hazudnék, ha azt mondanám, nem viselt meg lelkileg, de a Családom és a Kedvesem segítségével hamar átlendültem ezen a mélyponton. Eleinte nehéz volt elfogadni, hogy ínséges szezon elé nézek, de ez nem tartott sokáig, hiszen az a munka nem vész kárba, csak fejben kellett ott maradnom, és nem szem elől vesztenem, mit miért is csináltam/csinálok. Berendezkedtem egy motormentes évre, de a motivációm, és figyelmem nem lankadt. Ami külön bökte a csőröm, hogy még csak ki se tudtam próbálni a DanGer Bikes jóvoltából kapott csuda új bőrruhám. Na de idén…!
Először alig akartam hinni a fülemnek, mikor Hermann Henrik, a MAMS elnöke megkeresett, hogy lehetőségem lenne Katarban a Losail Ázsia Bajnokság utolsó három futamán rajthoz állni. (Ugye az időjárás miatt ott a szezon októberben kezdődik, és következő év májusában van vége). A LARRS (Losail Asian Road Racing Series) a katari nemzetközi bajnokság 600 ccm-s bajnokságát takarja. Hatalmas megtiszteltetésnek tartom, és nagyon boldog vagyok, hogy rám bízta kis Hazánk képviselését ezen a bajnokságon. Igyekszem minden elvárásnak megfelelni, és biztos vagyok benne, nem vallok szégyent! És igen, ez azt jelenti, idén kategóriát váltok, ezres helyett egy hatszázas motorral fogok versenyezni, szintén férfiak ellen. Izgalmas lesz az átszokás, hiszen eddig még soha nem versenyeztem ilyen kategóriában, sőt még soha nem is ültem ekkora köbcentis motoron. (Az én életemben nem volt meg az a bizonyos szamárlétra; 250ccm-ről azonnal a ZX10-re kerültem.)
Ezért nagyon hálás vagyok, hogy a csapatom, (továbbra is) a H-Moto Team biztosít számomra a következő hétvégén egy két napos tesztet Almériában, ahol egy Yamaha R6-ossal motorozhatok a spanyol pályán, olyan gumikkal, amilyenekkel a Losail aszfalton is menni fogok. Az első megmérettetés február 14-15-én lesz, majd még kettő március 20-21-én, illetve május 9-10-én.
Külön örülök neki, hogy idén Kelemenné Szilágyi Noémi veszi át a csapaton belül a menedzselésem. Érzem, ütős kis csajos csapat leszünk! A tavalyi év után álmomban sem gondoltam volna egy ilyen folytatásra.
Mi ez, ha nem a 2014-es Jolly Joker? :) Ám nehogy bárki is azt higgye, félvállról veszem! Nem-nem! Igyekszem a belém fektetett bizalmat és ezt a hatalmas lehetőséget kemény munkával, jó szerepléssel, és eredményekkel meghálálni mind Hermann Henriknek, mind a Csapatomnak.”
Kelemenné Szilágyi Noémi, menedzser
„Örömmel vettem a megbízást, hogy Viccával dolgozhatok együtt, ugyanakkor nőként ebben a férfias világban minden verseny, minden felkészüléssel töltött nap nekem dupla kihívást jelent, hiszen a motoros „szakma” mindennap nyújt számomra is valami új ismeretet. Vicca katari versenysorozata előtt a hétvégi almeriai teszt szinte kötelező jellegű, kint kétnapos teszten veszünk részt. Dunlop gumikkal fogunk tesztelni, mivel Katarban is ilyen gumikon fog versenyezni Vicca.”