Cecchini és Muresan: A sok-sok pozitívumba a végén egy kis negatívum vegyült

H-Moto_Cecchini_Aragon_futam_kep1

 

Egy nagyon-nagyon pozitív hétvégét zárt nagyon-nagyon csalódott Aragónban a H-Moto Team. A magyar csapat két BMW S1000RR versenygépe egész hétvégén a pontszerző helyeken tudott körözni Riccardo Cecchinivel és Robert Muresannal a nyergében, ám a legrosszabb pillanatban, a vasárnapi futamon utolérte a csapatot a balszerencse, így végül elmaradt a pontszerzés.

 

A FIM Superstock 1000 Kupa aragóni szezonnyitójának szombati időmérő edzésén az olasz Riccardo Cecchini épphogy csak kiszorult a top10-ből (a Pedercini Racing színeiben versenyző, de a H-Moto hazai támogatását is élvező Németh Balázs szorította ki onnan az utolsó pillanatban), és a 11. rajtkockát szerezte meg a vasárnap délutáni, 13 körös futamra, míg Robert Muresan a 15. helyről várhatta a lámpák kialvását.

 

A pénteki szabadedzések és a szombati kvalifikáció során gyakorlatilag semmi komolyabb műszaki probléma nem hátráltatta a magyar csapatot az év első versenyhétvégéjén, ám a vasárnap nem indult jól számukra: a warm up-on mindkét motorral probléma adódott. Muresan BMW-jében a gyorsváltó makacsolta meg magát, amit a szerelők egy rendszer-újraindítással orvosoltak, míg Cecchini motorjába egy új kipörgésgátló térképet telepített a csapat, ám a várt javulás helyett romlás állt be a teljesítményben, eltűnt az erő a motorból. Ezért megpróbálták visszatölteni a régi rendszert, az viszont egyszerűen nem működött.

 

Így az olasz pilóta nem túl jó előjelekkel várta a rajtot, és aggodalma a felvezető körben beigazolódott, továbbra is észlelte a hibajelenséget, erőtlennek érezte motorját, ám pályafutása első FIM Superstock 1000 Kupa versenyéről, sőt, élete első 1000 köbcentis motoron töltött versenyéről volt szó, hát úgy döntött, így is rajthoz áll, és megpróbálja végigteljesíteni a távot, ha más nem, hát tapasztalatszerzés céljából.

 

H-Moto_Muresan_Aragon_futam_kep

 

A rajtnál feljött a 9. helyre, hogy mutassa magát, aztán viszont fokozatosan visszaesett a mezőnyben, majd ki is állt a bokszba, hogy megpróbáljanak javítani valamit a helyzeten, és életet lehelni a technikába, ami sikerült is, így visszatérve a pályára már egészen elfogadható köridőket tudott motorozni, habár a kanyarokban továbbra is rendre elszökött motorjából az erő. Végül becsülettel végigcsinálta a távot, és a 20. helyen ért célba.

 

Csapattársa, a román Muresan a 15. helyről rajtolva folyamatosan előrefele haladt a mezőnyben, és az utolsó körben már a 9. helyért csatázott, amikor részben a nagy igyekezet, részben a nem tökéletes hátsó tapadás következtében bukott, és mintegy fél körrel a leintés előtt kiesett a versenyből, búcsút mondva a pontoknak, amiket szinte már a zsebében érezhetett.

 

Így tehát nulla ponttal, viszont nagyon-nagyon sok pozitívummal felvértezve utazott haza a H-Moto Team kinti legénysége, amely két hét múlva, Assenben ismét a pontszerzést veszi majd célba.

 

Riccardo Cecchini

„A vasárnapi versenynap reggeli warm up-ján ki akartuk próbálni az új kipörgésgátló térképet, mert nem tudtam olyan mértékben javulni a hétvége addigi részében, mint szerettem volna. De valamiért elveszett az erő a motorból, ezért úgy döntöttünk, teszünk egy lépést hátra, és visszatérünk a régi rendszerhez. Aztán a verseny felvezető körében sajnos ismét problémát észleltem, de úgy döntöttem, ennek ellenére végigcsinálom a versenyt. A rajtom nagyon jól sikerült, pont úgy, ahogy elterveztem, de mivel a motorerő továbbra is hiányzott, ki kellett állnom a bokszba, hogy végre tudjunk hajtani néhány változtatást, és be tudjam fejezni pályafutásom első versenyét az 1000-es géposztályban. Azt kell, hogy mondjam, összességében jól szórakoztam! Csak azt remélem, hogy Assenben a jó eredmény is összejön majd.”

 

Robert Muresan

„Nagyon jó versenyt futottunk egészen a bukásig. Először is szeretném megköszönni a csapatnak és a szerelőinknek, hogy lehetővé tették számomra a jó szereplést. Nagyon sajnálom, hogy a végén elestem, de sajnos előfordul az ilyen. Nagyon akartam azt a 9. helyet, de hátsó tapadásom még a versenyen sem volt az igazi, és ez a végén egy ’high side’ bukást eredményezett. Mindent egybevetve és a bukást a hátam mögött hagyva, úgy érzem, ez egy jó szezonrajt volt, és ez még motiváltabbá tesz a folytatást illetően. Alig várom az asseni versenyt, ahol a top10 lesz a célom, és tudom, hogy ez lehetséges, mivel azon a pályán már korábban is jártam, nem úgy, mint itt, Aragónban.”

 

Posted on 2014-04-14 in Sport

Share the Story

About the Author

Back to Top