2014. február 3., Budapest – Idén Sződi Jánosnak, az Avalon Car(e) Services Kft. ügyvezető-társtulajdonosának ítélte oda a Magyar Autókölcsönzők Szövetsége (MAKSZ) az Év Autókölcsönzője 2013 díjat, amelyet így egy magyar magánszemélyek tulajdonában álló autókölcsönző vezetője kapott meg. Az Avalon nem tagja a nagy nemzetközi hálózatok egyikének sem, és Magyarországon az egyetlen olyan autókölcsönző, amely saját tulajdonú márkaszervizzel rendelkezik. Sződi János a február 1-jén átvett díjat szakmai eredményeivel és a hazánkban egyedülálló, innovatív CarSharing* (közösségi autó) szolgáltatás elindításával érdemelt ki. A megtisztelő szakmai elismerést a MAKSZ éves közgyűlésén, egyhangú döntéssel szavazta meg a szövetség. A hazánkban működő, független magyar autókölcsönzők között a TOP 3-ba sorolható cég – a piac csökkenése ellenére – növekedést ért el: 2012-ben 290,2 millió forint, 2013-ban pedig 310 millió forint árbevételt realizált. Ennek legjelentősebb részét a közel 30%-os emelkedést felmutató autókölcsönző üzletág adta. 2014-re az Avalon 12%-os árbevétel növekedést tervez elérni.
A Magyar Autókölcsönzők Szövetsége az Év Autókölcsönzője 2013 díjat idén egy magyar magánszemélyek tulajdonában álló autókölcsönző vezetőjének ítélte oda. A szakmai elismerést Sződi János, az Avalon Car(e) Services ügyvezető-társtulajdonosa érdemelte ki, amelyet február 1-jén vehetett át a Budapesti Kongresszusi Központban. A díjhoz Varga Mihály, nemzetgazdasági miniszter és országgyűlési képviselő úr gratulált. A MAKSZ éves közgyűlésén a szövetség mintegy 20 tagja egyhangú döntéssel szavazta meg Sződi János pályafutásának, emberi és szakmai kvalitásának rangos elismerését. Az Avalon nem tagja egyetlen nagy nemzetközi hálózatnak sem, a MAKSZ-hoz 2002-ben csatlakozott, és ugyanazon évben nyitotta meg saját márkaszervizét is, amellyel azóta is egyedülálló a piacon. A hazánkban működő, független magyar autókölcsönzők között a TOP 3-ba sorolható Avalon tavaly szeptemberben, Magyarországon elsőként vezette be az innovatív CarSharing (közösségi autó) szolgáltatását, amellyel merész újítóként hívta fel magára a figyelmet a szakmában is.
„A jelölő személye legalább olyan fontos, mint az elnökségé, ami teljes egyetértésben állt ki Sződi János mellett. Az elmúlt években kevés, hasonlóan kiemelkedő teljesítményt nyújtó személy érdemelte ki a díjat, úgyhogy Jánosra igazán büszkék lehetünk.” – mondta Haraszti Géza, a Magyar Autókölcsönzők Szövetségének elnöke.
A szövetség tagjai önkéntesen nyilatkoznak a cég előző évi statisztikáiról, például az átlag gépkocsi darabszámról, a bérleti szerződések és a bérleti napok számáról, valamint az átlag bérleti hosszról. 2012-ről a tagok által szolgáltatott adatok alapján az Avalon a „big six” (nemzetközi cégek) után az első helyen áll.
A budapesti központú autókölcsönző szolgáltatása egész Magyarországon igénybe vehető és az autókölcsönzésen belül a szolgáltatás minőségére helyezi a hangsúlyt – a magas színvonalú tárgyi feltételeken túl (új autók, kiváló műszaki állapot, tiszta, igényes, automata vagy kézi váltós és széles választékú autótípusok) –, alapvetően nem árverseny alapú a cég stratégiája. A nyugat-európai gépkocsi kiszállítás-visszavétel sem ritka a cég életében, mint például az izlandi vulkánkitörés idején a Heathrow-n történő visszavétel volt, amikor a légiközlekedés leállt. A társaság azon kevesek közé tartozik, akik az assistance szolgáltatásokkal kötött szerződések esetén heti rutinnal hoz haza külföldön leadott bérautókat.
A hazánkban működő nagy nemzetközi flottakezelők általában nagyon sikeresen működnek, amelyek az autófinanszírozástól az utolsó szervizig minden feladatot ellátnak. A rengeteg kezelésbe vont gépkocsi miatt azonban néhány ügyfél „futószalagszerű” szolgáltatást érez, amitől rugalmasabbat szeretne. Az Avalon ebben meglátva a lehetőséget, egyfajta piaci rést kívánt lefedni, amikor 2004-ben elindította flottamenedzsment üzletágát. Fontos kiemelni, hogy az Avalon nem pénzintézet, mert olyan flották kezelését célozzák meg, amelyek finanszírozása máshol megoldott már, viszont az összes többi ügyintézést az autókölcsönző cég maga vállalja, nagyon rugalmasan, 0-24 órában (kötelező és egyéb szerviz, biztosítás, kárrendezés, csere autó, assistance és hozom-viszem szolgáltatás).
Az elmúlt 15 év során az autókölcsönzők száma csökkenő tendenciát mutat. A magyarországi kkv-k száma is jelentősen csökkent az utóbbi években és ez az autókölcsönző cégeket is érintette. Az „arany évek” 2008-ig tartottak, és mára közel fele annyi (kb. 5 000 db) bérautó áll rendelkezésre a piacon. 2012-ben a MAKSZ tagjainak összes árbevétele 12,76 milliárd forint volt, ami 2013 év végére 1,5%-kal kevesebb volt. Ezzel szemben az Avalon 6,8 %-os növekedést tudott elérni az adott időszakban. 2012-ben 12,2 millió forint adózás előtti eredmény mellett 290,2 millió forint árbevételt, 2013-ban pedig 310 millió forint árbevételt realizált. A növekedés legjelentősebb részét a közel 30%-kal jobban teljesítő autókölcsönző üzletág adta. 2014-re az Avalon 12%-os árbevétel növekedést tervez elérni.
*A CarSharing a világ más országaiban már régóta nagy sikerrel működő, személyre szabott közösségi közlekedési mód, mellyel a nap bármely szakában tetszőlegesen választott autókategóriát vehet igénybe. A CarSharing gondolata Svájcból indult útjára az állandósult közlekedési dugók, a város jobb levegőjének megőrzése, a tervezett és gazdaságos autóhasználat támogatása érdekében. Olyan újfajta mobilitást tesz lehetővé, amellyel saját tulajdonú autó nélkül is bármikor autóhoz lehet jutni. Az igénybe vevő a szerződés megkötése után egy okos kártyával bármikor interneten lefoglalhatja a bérelni kívánt autót, akár 1-2 órára is. Magyarországon ezt a szolgáltatást az Avalon Car(e) Services vezette be 2013 szeptemberében.