Németh Balázs: „Felkészülten vághatok neki a versenyszezonnak”

Nemeth_Balazs_Imola_teszt_kep2

 

Németh Balázs az elmúlt hétvégén újabb sikeres tesztet teljesített az olasz Pedercini Racing Team színeiben, amely csapattal idén a Superbike világbajnokság egyik fő betétsorozataként futó FIM Superstock 1000 Kupa versenyein indul majd, a top5-be kerülés céljával. Imolában az olasz gyorsasági-motoros bajnokság kollektív tesztjébe kapcsolódott be a csapat.

 

Az elmúlt hétvégén Imolába tette át székhelyét a Pedercini Racing Team csapata, amely teljes létszámmal vett részt a teszten. Németh Balázs számára ez összességében már a harmadik közös tesztlehetőséget jelentette új csapatával, hiszen korábban már Jerezben, illetve San Martino del Lagóban is kipróbálhatta a Kawasaki ZX-10R-t, amivel idén a FIM Superstock 1000 Kupa futamain indul majd.

 

A mostani kétnapos gyakorlás több szempontból is hasznos volt, hiszen Imola az idei versenynaptárnak is részét képezi, így Balázs az olasz mérnökökkel olyan pályán hajthatta végre a szezon előtti utolsó módosításokat a motor beállításain, amely pályára később a szezon folyamán még versenyhétvége keretében is ellátogatnak majd. A most szerzett tapasztalatok így értelemszerűen nemcsak az április 11-13-i aragóni szezonnyitón, de később, a május 9-11-i imolai forduló alkalmával is jó hasznára válnak majd. A 25 éves pilóta pozitívan értékelte a teszt tapasztalatait, és felkészülten várja az év első tétre menő megmérettetését.

 

– Túl vagy harmadik közös teszteden a csapattal. Hogy sikerült az imolai kétnapos gyakorlás?

 

Németh Balázs: – Az olasz bajnokság nyitórendezvényére sikerült csapatomnak helyet szerezni. A háromnapos teszt utolsó két napján engedték pályára lépni azokat a pilótákat, akik nem az olasz bajnoki futamokon indulnak majd. Rengeteg résztvevő volt. A boxokban tízesével sorakoztak a versenygépek, a parkolóban nem volt egy talpalatnyi szabad hely sem. A Team Pedercini teljes csapattal jelent meg. Ott volt mind a négy Superstock 1000-es csapattársam – Savadori, Alviz, Lanusse és Grotzkyj –, illetve az EVO kategóriás Scassa és Andreozzi. Különösen Scassa jelenlétének örült mindenki, hiszen köztudott, hogy ő Ausztráliában súlyos sérülést szenvedett. Az olasz bajnokság Superbike kategóriás versenyzőivel voltunk egy csoportban. Bár sokan voltunk a pályán, de jó tempóban gurult a mezőny, így nem okozott különösebb problémát a nagy tömeg. Sok régi ellenféllel találkoztam. Ott volt Rolfo, Baldolini, Tamburini, Zanetti, Russo, Roccoli és az újak közül talán a legnagyobbak: Mercado és Jezek.

 

– Jó időtök volt? Hány kört tudtál megtenni a pályán?

 

– Ideális körülmények uralkodtak a tesz teljes időtartama alatt. Hétágra sütött a nap, 20-22 Celsius fok körüli volt a hőmérséklet. Szívesen töltöttem volna több időt a pályán, de kénytelenek voltunk tudomásul venni, hogy rengeteg kategóriában versenyeznek az olaszok, és a nap csak 24 órából áll. Mindkét nap háromszor léphettünk pályára.

 

– Hogyan ment a közös munka a mérnökökkel? Min dolgoztatok főként, és milyen eredményt, előrelépést sikerült elérni?

 

– Már az első teszt során megtaláltuk a közös hangot szerelőimmel. Egyre olajozottabban mennek a dolgok. A tavalyi évhez képest, amikor egyedüli versenyző voltam, most sokkal nagyobb a nyüzsgés körülöttem. Nagy adrenalinlökést ad, amikor hét motor egyszerre berreg fel, és heten együtt gurulunk fel a pályára. Elsősorban a felfüggesztésen dolgoztunk. Jó irányba mozdultunk el a beállításokkal, de maradtak még megoldandó feladatok a verseny előtti szabadedzésekre.

 

– Imolában lesz versenyetek is az év későbbi szakaszában. Ilyen szempontból hasznos volt/lehet a mostani teszt?

 

– Igen, a versenyhelyszínen való tesztnek óriási jelentősége van, hisz minden tapasztalat direktben alkalmazható versenykörülmények között.

 

– Ez volt az utolsó tesztlehetőséged Aragón előtt. Hogyan folytatod most a felkészülésed, és hogyan fest a programod az év első versenyhétvégéig?

 

– Szeretnék minél több motoros edzést beiktatni programomba. A teremben végzett edzések során az egyensúly- és koordinációfejlesztő gyakorlatokra helyezem a fő hangsúlyt.

 

– Hogy érzed, mennyire sikerült kiismerned a motort az év első versenye előtt? Mondhatjuk, hogy jó barátságot kötöttél vele?

 

– Minden motoron töltött percnek óriási jelentősége van. Nagyon örülök, hogy három alkalommal is tesztelhettem csapatommal. Ez abszolút rekord vb-szereplésem történetében. Minden pályára lépés során egyre közelebbi barátságba kerültem a motorral. A pályán eltöltött idő szerencsésebb esetben lehetett volna több, de ha a három tesztet együtt kellene értékelnem, azt mondhatom, hogy eredményes munkát végeztünk. Felkészülten vághatok neki a versenyszezonnak.

 

Posted on 2014-04-03 in Sport

Share the Story

About the Author

Back to Top