Az OBSERVER Budapest Médiafigyelő Kft. elemzése a Forbes-lista 26 legbefolyásosabb közösségimédia-arcát rangsorolta a 2016. január 1-től október 21-ig tartó időszakban a hagyományos médiában elért médiaaktivitásuk alapján. Ebből kiderül, hogy Hosszú Katinka „teljes testhosszal” a mezőny előtt végzett, hiszen több mint kétszer annyi megjelenést tudhatott magáénak, mint az őt követő Sebestyén Balázs.
Rajtuk kívül viszonylag magas hírintenzitást ért el Sarka Kata és Alföldi Róbert is. Az eredmény rámutat arra is, hogy a közösségi média legnépszerűbbjei korántsem a legtöbbet szereplő arcok a hagyományos médiában.Az Observer-lista első helyén Hosszú Katinka áll (14955 megjelenés), aki a Forbes listáján is az élmezőnyben szerepelt. A megjelenések elsősorban olimpiai szerepléséről szóltak, 3 arannyal és egy ezüstéremmel térhetett haza a 2016-os riói olimpiáról augusztusban, így ebben a hónapban a híraktivitás rendkívül kiemelkedő volt (6415 megjelenés). Második helyen Sebestyén Balázs végzett 7109 megjelenéssel. A rádiós műsorvezető mind a 10 vizsgált hónapban egyaránt magas híraktivitással szerepelt, nagyszámú megjelenéseit legfőképpen a Class Fm-beli szerepléseinek köszönheti. Kevesebb Facebook-követője ellenére Sarka Kata foglalhatta el az előkelő harmadik helyezést a hagyományos médiában, 1859 megjelenéssel. A sajtó leginkább a Hajdú Péterrel való válásától visszhangzott, főként a tárgyidőszak közepétől. Sarka Katát Alföldi Róbert követi a listán 1679 megjelenéssel. Alföldi Róbert többnyire művészeti témájú híranyagokban szerepelt, színházrendezéseivel kapcsolatban került a figyelem középpontjába. Berki Krisztián Sarka Katához hasonlóan, a többi szereplőhöz képest kisebb közösségi média népszerűsége ellenére a hagyományos médiában bekerült a top10-be, 1429 megjelenéssel. A listán a következő Vajna Tímea, aki mind a 10 hónapban 100 feletti megjelenésszámmal bírt, melyek általában a vizsgált szereplő napi életét követték. Palvin Barbara, a Forbes-lista első helyezettje a hagyományos értelemben vett média népszerűségi listáján a 7. helyen zárt. A modell leginkább szakmájából kifolyólag került a híradásokba, hatalmas rajongó-táborral büszkélkedhet. A magyar modell mögött Bogdán Ádám magyar válogatott kapus áll a 8. helyen, aki szintén a szakmájából adódóan, a futball kapcsán került legtöbbször a médiumok napirendjére. Tóth Gabi is bekerült a top10-be, aki több esetben is az X-faktor kapcsán került a híranyagokba. A top10-et Schobert Norbert zárta 1071 megjelenéssel. A fitneszgurut többször említették a Nagy Duett-beli szereplése, valamint a Rubint Rékával való házassága kapcsán.
Népszerű előadók maradtak le a top 10-ről: Kasza Tibor annak ellenére sem került a legtöbbet említett szereplők közé, hogy közel 800 ezer lájkolóval rendelkezik, és az egyik legbefolyásosabb közösségimédia-arc lett. Kovács Ákos, Puzsér Róbert és Viszkok Fruzsi mindkét listán ugyanazon helyet foglalta el (13, 17 és 26). A Forbes-listán előkelő helyen végzett vloggerek (Szirmai Gergely, THEVR, Pamkutya) keveset szerepeltek a hagyományos médiában, miközben közösségi oldalaik népszerűsége másról árulkodik. Dancsó Péternek (Videómánia) a Youtube-csatornáján több mint 500 ezer feliratkozója van, Facebook lájkolóinak száma is meghaladja a 300 ezer főt, amivel a Forbes-lista 5. helyén végzett. Ezzel szemben a hagyományos média listáján csak a 23. helyre került. Felmerül a kérdés, hogy a legnépszerűbb vloggerek hagyományos médiában való alacsony aktivitása mennyire tudatos, illetve mennyire tudatosan fókuszálnak csak a közösségi médiában betöltött meghatározó szerepükre.
Összességében megállapítható, hogy a vizsgált szereplők többsége intenzív sajtóvisszhanggal rendelkezik, azonban a közösségi média és a hagyományos média népszerűségi trendjei eltérnek. Gondolkozhatunk azon, hogy az egyes szereplők mennyire tudatosan alakítják egyik, vagy másik médiafelületen a megjelenésüket, de a számok magukért beszélnek.