A barcelonai mobil világkiállításon mutatta be az SAP a BMW Csoporttal közös koncepcióját, melyben a vezető az útja során személyre szabott, helyhez kötődő szolgáltatásokról szóló híreket, kedvezményeket kaphat.
Az üzleti szoftvercég által biztosított technológia kapocsként szolgál az autó, és a külső szolgáltatók (pl. étterem, boltok, benzinkutak) között. Az autó navigációs paneljére, vagy a mobiltelefonra érkező ajánlatok között parkolási lehetőségekre szólót is kérhet a vezető, miközben a céljához igyekszik. A megfelelő parkolóhely elfogadása esetén a navigáció oda irányítja a BMW sofőrjét.
A rendszer egyedi ajánlatokat juttat el a vezetőhöz, az autó mindenkori pozíciója, és a vásárlói preferenciák alapján. A vezető megjelölheti az igénybe venni kívánt kedvezményeket, melyekre való jogosultságot az okostelefonjára tölthet fel, és igényelheti azt a boltban. A rendszer szabályozható, a sofőr megadhatja, hogy milyen gyakorisággal kívánja megkapni az információkat, hogy az ne zavarja a vezetést. A technológia alapját az SAP HANA Cloud platformja biztosítja.
A kísérleti koncepciót bemutató videó megtekinthető:
http://www.sap-customers.com/video/#/1844