Az Observer Budapest Médiafigyelő Kft. elemzése szerint a Kaliforniai álommal foglalkozott a legtöbbször a magyar sajtó az Oscar-díjra jelölt filmek közül. A vizsgálat a jelöltek kihirdetésétől a gála napjáig tekintette át a legrangosabb filmes elismerés elnyerésére esélyes alkotások médiaaktivitását.
Amíg a legjobb film kategóriájában diadalmaskodó Holdfény 439, addig a rendezvény előtt legesélyesebbnek kikiáltott Kaliforniai álom 773 sajtóanyagban szerepelt 2017. január 24. és 2017. február 26. között. A hazai mozikban még nem vetített két film, a Fences és a Hell or High Water váltotta ki a legkisebb médiavisszhangot, 150, valamint 105 megjelenéssel.
A kritikusok érdeklődését A régi város keltette fel a leginkább: Kenneth Lonergan filmjéről 49 hosszabb kritikát lehetett olvasni a vizsgált időszakban, többségük méltatta Casey Affleck főszerepben nyújtott alakítását, amit az Akadémia egy Oscar-díjjal jutalmazott.
A fiatalabbik Affleck teljesítményétől azonban korántsem volt olyan hangos a sajtó, mint tavaly ilyenkor Leonardo DiCapriótól, akinek az ötödik jelölése után valóságos médiakampány indult itthon is, hogy végre elnyerje az aranyszobrot: a Titanic és az Aviátor sztárjaösszesen 1053 alkalommal szerepelt a forrásokban A visszatérő című film főhőseként a jelöléstől a díjátadóig. 2016 legjobb női főszereplőjét, Emma Stone-t viszont valamivel többször (462) nevesítették, mint egy évvel korábban Brie Larsont (382).
A magyarok nemcsak a 2016-os és a 2017-es gálán taroltak, hanem a hazai sajtóban is. Mind a Saul fia, mind Deák Kristóf Oscarral jutalmazott rövidfilmje, a Mindenki magasabb médiaaktivitást generált, mint 2015, illetve 2016 legjobb angol nyelvű filmje, a Spotlight, valamint a Holdfény. A számok alapján azonban tavaly jobban ragyogott a szobor: amíg a Spotlight 2016. január 14. és 2016. február 28. között 280 megjelenéssel többet regisztrálhatott, mint idén a Holdfény, addig a Saul fia az előző évben 2066 megjelenéssel többet ért el, mint 2017-ben a Mindenki.