A Magyar Marketing Szövetség megalapította az Országos Városmarketing Díjat, mellyel az előző év szakmailag leginkább kiemelkedő városmarketinggel foglalkozó kampányait kívánja elismerni. A legtöbb gyémántot összegyűjtött város és megye, elnyerheti az év „Marketing fővárosa”, valamint az év „Marketinges megyéje” címet. Az MMSZ továbbá külön díjjal jutalmazza az év „Városmarketing nagykövetét” is, amely megtisztelő címet azzal érdemelheti ki a díjazott, hogy a lehető legtöbb helyre pályázik sikeresen a városfejlesztés területén.
Kik pályázhatnak?
Olyan városok, akik sikeresen pályáztak településfejlesztésre fordítható anyagi forrásokra, és a megvalósított marketingkampányok és rendezvények segítségével, sokkal ismertebbé tették városukat a turisták körében. Pályázhatnak továbbá önkormányzatok, és azok szervezetei és vállalkozásai, egyesületek, non-profit szervezetek, szakmai és érdek képviseleti szervezetek, alapítványok és egyéb civil szervezetek, üzleti vállalkozások, vagy magánszemélyek, akik az adott évben meghirdetésre került kategóriák valamelyikében marketingtevékenységet végeztek, annak megbízói vagy felelős megvalósítói voltak.
Miért fontos ez?
„Mert egy kiválóan elvégzett városmarketing tevékenység pozitív hatással lehet az ott élők mindennapjaira, a város ismertségére és megítélésre is. A projekt szakmai támogatóival tökéletesen egyetértettünk abban, hogy az Országos Városmarketing Díj alapvető célja, hogy felhívja a figyelmet a városok fejlesztésében egyre fontosabbá és egyre intenzívebbé váló marketingtevékenységre, annak sokszínűségére, eredményességére. Továbbá a sikeres, hatékony marketingmegoldások elismerésével és azok széleskörű népszerűsítésével hozzájáruljon az igényes, szakmailag helyes gyakorlat elterjedéséhez, valamint segítse a tapasztalatcserét, s benne a megyék, a városok vezetői, szervezetei és a marketingesei közötti együttműködést.” – nyilatkozta a Miskolci Egyetem Marketing Intézetének vezetője Dr. Piskóti István.
Nevezni hat kategóriában – rendezvény, külső-, belső kommunikáció, arculattervezés, projekt- és indirekt marketing témában – lehet, a 2014. január 1. és 2015. február 28. közötti időszakban megvalósított aktivitásokkal. Egy szervezet több pályázatot is benyújthat, több Városmarketing gyémántot is szerezhet, hiszen az az adott teljesítményt értékeli, de több elismert marketingprojekt már a szervezet egészének kiválóságát fémjelzi.
Nevezési határidő: 2015. május 8.
A pályázatok szakmai értékelését a marketing szakma – a tudomány, az oktatás és a gyakorlati megvalósítás terén dolgozó – elismert személyiségeiből álló zsűri végzi, s ítéli oda a „Városmarketing Gyémánt” díjakat. A szakmai zsűri a marketingmunka szakmaiságát, hatékonyságát és hatásosságát ismeri el a “Városmarketing Gyémánttal”, a szakmailag kiváló marketing védjegyének odaítélésével. A „Városmarketing Gyémánt” díjak, védjegyek odaítélését, annak településenkénti, megyénkénti összegzését követően dől el, hogy melyik város, megye, és nagykövet részesülhet a megtisztelő elismerésben.
A zsűri minden pályázatról rövid értékelést ad, melyet a Magyar Marketing Szövetség közreműködésével a pályázók felé közvetít. A díj elnyerésének részletes feltételeiről, szabályairól tájékozódni és pályázni a varosmarketingdij.hu honlapon lehet.
Az Observer Budapest Médiafigyelő Kft. által biztosított médiafigyelés-elemzés segítségével az értékelés során a zsűri az adott nevezés kommunikációs eredményességét is kellőképpen fel tudja térképezni. Az Observer Médiafigyelő továbbá segítséget nyújthat a pályázóknak megjelenéseik összegyűjtésében, így a megfelelő képi anyagok is rendelkezésükre állhatnak, akár már a pályázati szakasz során is, ezzel komoly versenyelőnyhöz juttatva saját pályázatukat.
A verseny fődíjasát és két különdíjasát személyre szabott egyedi médiafigyeléssel és elemzéssel jutalmazza Magyarország legnagyobb médiafigyelője, azért hogy 2015-ben már folyamatos visszacsatolás álljon a rendelkezésükre a marketingkommunikációs tevékenységükről.